Effektivare skadereglering och bättre kundservice

 

Genom att använda video för dokumentation och skapa en gemensam förståelse kan du hantera skadeståndsanspråk på ett smartare sätt, med mer korrekt dokumentation - och nöjdare kunder.

Kontakta oss
försäkring hero bild

Att samla in dokumentation och bedöma en incident kräver både tid och resurser. Genom att låta dina kunder utföra sin egen skadeinspektion spar du både tid och resurser. Med hjälp av videodelning ser kunden och handläggaren samma sak samtidigt. Ni får omedelbart en korrekt och exakt bild av skadan samt en gemensam förståelse av händelsen. 

Användarvänlig

Med våra verktyg kan din kund snabbt skicka fotografier eller videoklipp av skadan medan du pratar. Du kan enkelt skicka en länk i ett textmeddelande till kunden medan du har honom i telefon. Kunden klickar på länken och kan omedelbart skicka foton och videoklipp så att du kan bedöma skadans omfattning eller se vilken risk kunden vill försäkra. Detta garanterar en bättre kundupplevelse genom att minska missförstånd och misstag.
försäkringsselskab använder incidentshare för att hantera skadeanmeldelse

Vi anser att videolösningen skapar en känsla av lugn bland våra medlemmar. Det faktum att vår skadereglerare kan titta live och se exakt vad medlemmen visar och förklarar, ger medlemmen en upplevelse av att bli förstådd. På så sätt undviker vi också missförstånd.

Nadja Frandsen

Avdelningschef Skade- og Medlemsservice, LB Forsikring

Våra lösningar för försäkringssektorn

IncidentShare

Säker, intuitiv och användarvänlig livestreaming från platsen för händelsen eller patientbehandlingen.
Läs mer

Både våra kunder och anställda drar nytta av direktsändningen. I dag erbjuder vi live streaming i situationer där vi tidigare har bett om kvitton och bilder via e-post. Kunderna kan snabbt få frågor klargjorda och slutföra sitt ärende i det första samtalet.

Camilla Maarslet

Gruppledare för strukturella skador, If

Gå till blogg och nyheter